Les tècniques grupals que s'utilitzen habitualment en les classes, permeten que les classes passen molt ràpid tot i estar fent un gran esforç per utilitzar un altra llengua.
Avui n'hem utilitzat algunes que vos explique a continuació, ja que també podem fer-les servir amb el nostre alumnat:
Per explicar-nos la història de Malta, hem utilitzat la tècnica 5.3.5, que és una dinàmica per desenvolupar idees creatives. En grups de 5, cal escriure 3 idees en un temps de 5 minuts. Ens han donat a cadascuna un full en blanc i ens han demanat anotar 3 idees sobre el que sabíem de la història de Malta i hem tingut 5 minuts per fer-ho. Quan han passat els 5 minuts, hem passat el full a la companya, que ha escrit 3 idees més en només 5 minuts. Al final quan han passat tots els fulls per totes tots els fulls tenien 15 idees.
Després hem utilitzat una variant de la tècnica "Mentir per conèixer-se"
Cadascuna havíem de bucar i/o pensar tres coses sobre la història de Malta, i que una d’elles no fora veritat. La resta havia d'endevinar quina era la falsa i per què. Ha estat molt divertit, perquè a més ens hem hagut de posar d'acord per tal d'escollir l'opció que pensàvem que era mentida i realment no ha estat fàcil convèncer el grup.
Malta ha estat envaïda moltes vegades, per tant hi ha molta iconografia provinent de diverses cultures, també ens ho han explicat, i per assegurar que ho teníem clar, hem realitzat una altra dinàmica molt entretinguda i alhora divertida. Han repartit paper i llapis i una de nosaltres havia de dibuixar alguna cosa relacionada amb Malta i els seus símbols, i després, mitjançant instruccions, intentar que la resta de companyes reproduïra el dibuix en els seus papers sense haver-ho vist, únicament a través de les explicacions.
Amb tantes tècniques el temps pasa volant!!!
Hui les imatges, les he tret d'internet, no he pogut fer fotos, és tot molt dinàmic i ràpid.
Quina energia!! 😃
ResponderEliminarSí Tania, però sabem que sí és divertit, sempre funciona!!
Eliminar1b7
Molt interessant Alicia!
ResponderEliminar